luni, 18 mai 2015

Sa invatam fructele si legumele

Si pentru ca vine anotimpul fructelor si al legumelor care lenevesc ademenitor pe tarabele pietelor, m-am gandit sa va impartasesc si voua cum am reusit eu sa imi "antrenez" cel mai  mare ajutor in bucatarie, fetita mea care a inceput de ceva timp "ucenicia" de ajutor de bucatar, iar acum este mereu prezenta cand am nevoie de ajutor sa pregatesc ceva de mancare sau cate o gustare si nu are cine sa imi aduca ba o lamaie , ba un mar din cosul de fructe care nu este tocmai aproape de bucatarie.
"Lectiile" au inceput de timpuriu -recunosc- dar abia dupa ce a implinit un an a inceput sa fie mult mai receptiva si sa imi si raspunda corect la intrebarile mele care pana atunci ramaneau in aer fara raspuns.
Am avut multe carti cu imagini cu fructe si legume pana sa implineasca un an, care ne-au ajutat sa comunicam - mai bine spus sa ii transmit eu informatiile valuri...valuri si ea sa imi asculte vocea la care raspundea cu un gangurit multumit si linistit.
Dupa cartile ilustrate au urmat explicatiile si exploratul in supermarket care este mereu distractiv si de fiecare data se transforma intr-un joc, eu aleg frcutele sau legumele, iar placerea ei cea mare este sa ma ajute si sa le puna in punga, asta doar in supermarket pentru ca in piata nu prea cred ca ar avea cineva rabdare cu noi doua.
Si lectiile au continuat si acasa, am asezat intr-un cos o varietate de legume si fructe si uite asa ne-am jucat pana le-am invatat, am povestit despre fiecare in parte si le-am gustat pe cele mai multe dintre ele.
Si pentru a nu deveni plictisitoare am alternat in alte zile si cu unele cantecele distractive, desene animate sau carti de colorat. 
Noi avem cartile din colectia "Scoala celor sapte pitici " , am avut si toata colectia pentru varsta 0 -1 an, iar acum ne jucam cu cele din categoria 1 + , nu sunt scumpe si au multe tipuri de activitati specifice fiecarei varste.
Uite asa am ajuns sa am un adevarat ajutor de bucatar care este mereu acolo sa imi ofere sprijinul ei. 
Si acum sa va povestesc o intamplare amuzanta, zilele trecute am rugat-o sa puna o para in cosul cu fructe si am fost foarte scurta in indicatii si i-am spus :" Pune para in cos" , iar para a aterizat in cosul de gunoi.
Asa ca, mare atentie ce spui pentru ca un copil este foarte ascultator si face exact ce ii spui tu sa faca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu