sâmbătă, 7 martie 2015

Distractie in casa


Si pentru ca in ultimele zile vremea nu prea a fost prietenoasa, am avut  ocazia sa ne distram si sa ne jucam  si in casa.
Distractia a fost maxima, rasete si voie buna chiar daca au mai fost si momente in care am stat cu manusile pe maini si caciulile pe cap pentru ca dorinta de zburdat prin parc era peste puterea noastra de a o stapani… asa ca am adunat nasturei cu manusile in mana...asta da provocare.
Si acum sa va impartasesc si voua cum am facut sa avem voie buna si veselie. 
  1. Sita de strecurat pastele  un obiect de bucatarie care poate fi folosit foarte bine si intr-un joc educativ pentru cel mic. Beneficiile aduse prin jocul cu sita sunt imense, se lucreaza atat la controlul puterii cu care prinde un obiect, pentru ca spaghetele sunt fragile- insa  nu se limiteaza aici. Motricitatea fina chiar daca este dezvoltata in cazul unui copil de peste 12 luni, prin acest tip de joc aceasta abilitate se slefuieste mai bine, avand in vedere ca se lucreaza la dexteritatea de a prinde si de a nimeri orificiile mici ale strecuratoarei. Noi ne-am jucat cu cateva spaghete, dar am si cantat si ne-am delectat urechile mici si mari cu sunetele neritmice dar puternice scoase de un manunchi de spaghete si de niste bete chinezesti.  Ca sa fiu mai explicita, am luat un manunchi de spaghete, din cele mai subtiri dar si colorate – din astea s-a intamplat sa avem prin bucatarie – si am inceput sa le introducem prin orificiile sitei, asa cum puteam fiecare pe diagonala sau pe orizontala prin cate doua orificii, dupa care am inceput sa batem la toba cu ele si am mai avut si niste bete chinezesti care au servit ca instrument de cantat la toba. Cu ocazia asta vreau sa cer si scuze vecinilor pentru neplacerile cauzate :)



  2. Cutia cu hartiute  un joc care il ajuta pe prichindel sa invete culorile si formele geometrice, sa prinda o bucatica mica de hartie de pe o suprafata alunecoasa (se lucreaza mult pe partea de dexteritate). Am taiat cateva dreptunghiuri din hartie colorata, dar poti sa faci mai multe forme patrat , cerc, triunghi – asa il poti invata pe micut formele geometrice de baza – bucatile de hartie sa fie asezate pe o masa si sa ii ceri pe rand copilului din hartiutele insirate , in cazul in care este prea mic sa cunoasca culori sau forme, le poti numi tu pe fiecare in parte in momentul in care le pune in cutie, eu am folosit o cutie foarte mica pentru acest joc sa para mai distractiv 
  3. Rasfoitul cartilor poate fi o activitate interesanta pentru un copil mic iar pentru tine poate fi un moment de respiro in timp ce el isi antreneaza muschii mainilor. Este o activitate care il poate tine ceva timp ocupat pe cel mic si asa tu poti sta linistita sa citesti sau pur si simplu sa te odihnesti putin, pentru ca stim toti cat de obositor este sa fii mereu in forma maxima pentru un copil care este izvor nesecat de energie. In tot acest timp cartile vor fi rasfoite, asezate in oridine, rasucite si analizate pe toate partile, in cazul in care ai carti cu foarte multe poze poate fi si mai distractiv, iar in cazul in care vine sa iti puna intrebari ii poti povesti ce reprezinta fiecare imagine.


    Si acum… distractie placuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu