duminică, 29 martie 2015

Educatia timpurie: PRO sau CONTRA ?


Am ajuns sa am o mare dilema: imi stresez prea mult fetita de doar un an si jumatate cu jocurile educative?
Am stat si am analizat stilul pe care l-am adoptat inca de la inceput si am ajuns la concluzia ca nu este stresant, nu este unul care sa o indeparteze de placerea de a descoperi minunatiile lumii. 


Acum sa va impartasesc si de unde aceasta intrebare, am asistat la o discutie intre doua mamici care erau total impotriva educatiei timpurii a copilului, care erau de parere ca un copil trebuie lasat liber sa se bucure de viata pana in momentul intrarii in colectivitate, fara a fi indrumat spre anumite informatii din simpla lor dorinta de a nu stresa copilul de la o varsta atat de fragda.

Bine… nu spun ca sunt total impotriva a ceea ce au sustinut cele doua doamne, insa cred ca un stil relaxat, plin de veselie si alaturi de multa comunicare si implicare din partea parintilor nu poate aduce stres in viata micutului, ci doar placerea de a descoperi lucruri noi si distractive alaturi de persoanele cele mai dragi din viata lui. Iar daca ii transmiti informatiile noi in timpul jocului, copilul nici nu simte ca el in acel moment invata ceva nou.

Iar cand vrei sa iti testezi copilul, sa afli la ce nivel de cunostinte este, nu sari pe el cu intrebari care vin in valuri si nu atunci cand  cel mic este suparat din diverse motive. Formuleaza intrebarile ca si cum ar fi o rugaminte pe care i-o adresezi in timpul unui joc, sau in timp ce iti desfasori activitatile uzuale din casa cere ajutorul micutului, sa iti aduca o lamaie sau o banana,  cel mic va fi extrem de fericit sa iti sara in ajutor si se va bucura enorm cand ii vei zambi si il vei felicita pentru reusita.



Tu ce parere ai despre educatia timpurie? Ai o metoda interesanta pe care vrei sa o impartasesti?


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu