miercuri, 24 august 2016

Micul explorator- distractie in ploaie

Ce poate fi mai frumos decat o zi ploioasa venita dupa mai multe zile de canicula? Va spun eu. O zi ploioasa in care iesi sa explorezi alaturi de un copil curios si dornic de experiente noi.
O astfel de zi te poate scoate din monotonia, moleseala si plictiseala instalata de zilele prea claduroase de vara. Noi am profitat din plin de ploaie si de ce ne-a oferit ea ( racoare, melci si voie buna).

Voia buna a venit impreuna cu multe informatii noi. Pe langa alergatul prin balti si exploratul prin iarba uda, am explorat in voie si am avut parte de veselia picaturilor de ploaie care ne-au adus mult dorita racoare. Am facut forme geometrice cu ce am gasit prin iarba, am facut bijuterii din flori si am observat ciclul vietii unei frunze exact acolo unde se desfasoara, in natura.

Pentru noi a fost o zi in care am invatat multe, am invatat si despre melc pentru ca am avut ocazia sa gasim unul in timp ce exploram. Asa ne-am facut un nou prieten pe care l-am hranit cu frunze iar la final l-am dus acasa la el, in gradina de langa bloc.

Asa se poate invata despre natura, despre cat de importanta este sa fie pastrata fara a fi mutilata de noi. Nu a fost doar o lectie despre respect fata de natura, a fost si o lectie de zoologie si anatomia umana in acelasi timp. Pentru a face totul mai interesant orice lectie este transformata intr-un joc in care informatiile sunt puse intr-un dialog cu "obiectul" studiat. Deci, melcul ne-a impartasit detalii despre partile corpului lui (eu am jucat rolul melcului, normal), iar fetita mea i-a explicat amanuntit despre partile corpului ei. Dupa ce am studiat partile componente si am aflat informatii noi si interesante despre viata melcului i-am redat libertatea in gradina de langa bloc. Speram ca si oaspetele nostru s-a simtit bine in vizita la noi si ca i-a placut gustarea de frunze pregatita cu mare grija de gazda.

Si pentru ca am invatat atatea despre melc am decis sa ne facem si noi unul din pastilina care sa ramana alaturi de noi mai mult timp. Numai bine asa am exersat si aprofundat informatiile acumulate.

Extrasfaturi pentru o lectie prin joc eficienta:

  • Este greu sa faci un copil mic sa se concentreze mai mult de cateva minute? Incearca o alta abordare. Informatiile transmise prin joc sunt mult mai usor de asimilat si acceptat de copii. Noi toate informatiile pe care i le oferim fetitei noastre i le transmitem prin joc, cantec, vorbim in locul obiectelor despre care invatam. Construim un dialog cu personajele despre care trebuie sa aflam informatii. Astfel copilul nu este presat sa invete, nu percepe lectia ca pe o activitate educativa ci ca pe un joc, iar informatiile retinute sunt foarte usor asimilate. 
  • Nu testa ce a retinut din ceea ce ati povestit impreuna. Lasa-l pe el sa iti spuna din proprie initiativa ceea ce stie atunci cand este el pregatit. Asa il scapi de frustrari inutile si de stresul provocat de un eventual raspuns gresit.
  • Daca copilul nu este interesat de subiect, nu insista. Este posibil sa nu fie pregatit sa primeasca informatiile oferite de tine, sa nu ii placa sau pur si simplu are chef de activitati mai dinamice. Asculta ceea ce iti transmite copilul si respecta-i opinia.
Si pentru ca de acum urmeaza o perioada cu tot mai multe zile ploioase, eu sper ca am reusit sa va inspir si sa iesiti la o plimbare plina de aventuri.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu